Головна / Оголошення / Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує щодо податкового законодавства

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує щодо податкового законодавства

Офіційне оформлення трудових відносин захищає майбутнє!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. 

Недотримання коштів, які сьогодні вкрай важливі для підтримки держави і нашої обороноздатності – це той негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітних плат у «конвертах» на економіку нашої країни.

Працівники, які погоджуються одержувати нелегальну заробітну плату, стають заручниками самих себе, адже вони позбавляють себе соціального захисту.

Звісно, кожен сам вирішує – чи жити одним днем чи мати впевненість у майбутньому та бути захищеним.

Поширення такого явища, як не укладені належним чином трудові відносини, призводить до:

- нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);

- ненаповнення фондів соціального страхування;

- ненадходжень до бюджетів податків і зборів, які необхідні для вирішення соціальних потреб громадян, для реалізації програм соціально-економічного розвитку та ін.

Крім втрати у майбутньому пенсійних виплат, у разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, мінімальної заробітної плати.

Податкова служба Дніпропетровщини приділяє особливу увагу легалізації трудових відносин, оскільки заходи, спрямовані на легалізацію найманої праці – це не лише джерело наповнення бюджетів. Це перш за все долі людей, відновлення соціальних гарантій і прав найманих працівників.

Ми працюємо задля того, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в «конвертах», або ж нижче мінімального розміру заробітної плати, позбавляє гідного забезпечення як сьогодні, так і у майбутньому.

Відображення у податковій декларації про майновий стан і доходи МПЗ у ФОП – власників, орендарів земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до абзацу першого п. 177.14 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці – власники, орендарі, користувачі на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, які здійснюють виробництво власної сільськогосподарської продукції, а також голови сімейних фермерських господарств, у тому числі щодо земельних ділянок, що належать членам такого сімейного фермерського господарства та використовуються таким сімейним фермерським господарством, зобов’язані подавати у складі річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) додаток з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ).

Пунктом 64 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначено, що першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік.

Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами та доповненнями (далі – Наказ № 859), передбачає заповнення окремого додатка «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік, що розраховується фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь» (далі – додаток МПЗ).

МПЗ визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік (примітка 1 інформації до додатка МПЗ до Декларації).

Згідно з п.п. 2 п. 5 розд. ІІІ Інструкції у графі 14 розд. V «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору» Декларації зазначається сума позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок, яка розраховується у додатку МПЗ (графа 3 рядка 03 розд. II додатка МПЗ).

Абзацами другим – п’ятим п. 177.14 ст. 177 ПКУ визначено, що у додатку МПЗ до Декларації, зокрема, зазначаються:

- кадастрові номери земельних ділянок, які використовуються підприємцем для здійснення підприємницької діяльності та для яких визначається МПЗ, їх нормативна грошова оцінка та площа;

- сума загального МПЗ, сума МПЗ щодо кожної земельної ділянки окремо;

- загальна сума сплачених платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, та визначених відповідно до п. 177.15 ст. 177 ПКУ витрат на оренду земельних ділянок протягом податкового (звітного) року;

- різниця між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок, яка обчислюється шляхом віднімання від загального мінімального податкового зобов’язання загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок.

До суми сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок відносяться:

- ПДФО та військовий збір з чистого оподаткованого доходу від реалізації власної сільськогосподарської продукції;

- ПДФО та військовий збір з доходів фізичних осіб, які перебувають з платником ПДФО у трудових або цивільно-правових відносинах (крім доходів, які сплачені за придбання товарів у фізичних осіб), з доходів за договорами оренди, суборенди, емфітевзису земельних ділянок сільськогосподарського призначення;

- єдиний податок (у разі переходу у податковому (звітному) році із спрощеної системи оподаткування на загальну);

- земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, які використовуються у підприємницькій діяльності;

- рентна плата за спеціальне використання води;

- 20 відс. витрат на сплату орендної плати за віднесені до сільськогосподарських угідь земельні ділянки, орендодавцями яких є юридичні особи та/або які перебувають у державній чи комунальній власності.

У сумі сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок не враховуються помилково та/або надміру сплачені у податковому (звітному) році суми податків, зборів, платежів.

У разі використання земельної ділянки на праві емфітевзису ПДФО та військовий збір, сплачені під час здійснення виплат за таким договором емфітевзису, щорічно враховується у частці, розрахованій пропорційно до річної суми нарахованої амортизації на нематеріальний актив у вигляді права користування земельною ділянкою за договором емфітевзису (п. 177.6 ст. 177 ПКУ).

Відповідно до п. 177.20 ст. 177 ПКУ сума ПДФО у частині позитивного значення такої різниці не враховується у загальній сумі сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок у наступному податковому (звітному) році.

Сума позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок з графи 3 рядка 03 розд. II додатка МПЗ переноситься до графи 14 розд. V «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору» Декларації (далі – розд. V Декларації).

В графі 15 розд. V Декларації відображається сума ПДФО позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок, сплаченого за місцезнаходженням земельної(х) ділянки(ок), відмінним від податкової адреси платника податку.

Чи обкладається ЄП 2 відс. кошти, які заходять на розрахунковий рахунок з 01.04.2022, але дохід був відображений у період перебування на загальній системі оподаткування?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Згідно з п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку:

- для фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності;

- для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 глави 1 розд. XIV ПКУ.

При цьому, п.п. 6 п. 292.11 ст. 292 глави 1 розд. XIV ПКУ визначено, що до складу доходу платника єдиного податку не включаються суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств або загального оподатковуваного доходу фізичної особи – підприємця.

Враховуючи зазначене, у разі, якщо суб’єктом господарювання у період перебування на загальній системі оподаткування було включено вартість реалізованих товарів (робіт, послуг) до складу доходу при обчисленні податку на прибуток підприємств або загального оподатковуваного доходу, то суми коштів за такі товари (роботи, послуги), які надійдуть на рахунок платника єдиного податку третьої групи у період його перебування на спрощеній системі з особливостями оподаткування, встановленими п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, не включаються до складу його доходу.

За який період 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 06 травня 2023 року набрав чинності Закон України від 11 квітня 2023 року N 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (далі – Закон No 3050), яким внесено зміни, зокрема, до п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI зі змінами та доповненням (далі – ПКУ). 

Зокрема, абзацами першим і четвертим п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що за період з 01 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року – в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі – Перелік територій), визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Перелік територій, затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 No 309 (далі – Наказ No 309), може застосовуватися при справлянні плати за землю на відповідних територіях. 

Відповідно до п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (у редакції Закону N 3050) власники та користувачі земельних ділянок не нараховують та не сплачують плату за землю (земельний податок та/або орендна плата) на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих Російською Федерацією:

фізичні особи за період з 01 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року;

юридичні особи та фізичні особи – підприємці за період з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року.

Для цілей справляння плати за землю у 2022 році Наказ No 309 застосовується у частині наявності певної території у Переліку територій, затвердженого Наказом N 309 у чинній редакції (зі змінами). Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації не враховуються.

Звертаємо увагу, що Наказом N 309 у розд. І затверджені території можливих бойових дій (частина перша) та території активних бойових дій (частина друга), у розд. ІІ затверджені тимчасово окуповані Російською Федерацією території України. Отже, для цілей справляння плати за землю відповідно до п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ застосовується тільки перелік територій активних бойових дій (частина друга розд. І) та тимчасово окупованих Російською Федерацією (розд. ІІ).

Платникам податків про заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжної інструкції

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок).

Пунктом 2 розд. ІІ Порядку, зокрема, визначено, що під час сплати податків, зборів на бюджетні рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля:

«Код виду сплати»;

«Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку.

У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).

Сплата, зокрема, податків, зборів на бюджетні рахунки оформлюються за кожним напрямом перерахування та кожним кодом виду сплати окремою платіжною інструкцією (п. 3 розд. ІІ Порядку).

У разі коли платником при сплаті, зокрема, податків, зборів на бюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до Порядку, вважається, що платник сплатив грошове зобов’язання за кодом виду сплати 101 (п. 4 розд. ІІ Порядку).

У разі сплати, зокрема, податку, збору готівкою платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції, оформленої у паперовій формі, заповнює відповідну інформацію, яку надавач платіжних послуг використовує в повному обсязі при виконанні платіжної операції на переказ коштів готівкою (п. 8 розд. ІІ Порядку).

Пунктом 9 розд. ІІ Порядку визначено, що сплата, зокрема, податку, збору здійснюється платником безпосередньо, а у випадках, передбачених законодавством, – податковим агентом або представником платника.

Відповідно до п. 11 додатка «Указівки щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі» до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163 (далі – Інструкція № 163), у реквізиті «Отримувач» під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, території та код бюджетної класифікації.

При цьому платіжна інструкція – це розпорядження ініціатора надавачу платіжних послуг щодо виконання платіжної операції (п.п. 15 п. 6 розд. І Інструкції № 163).

Інтерактивна податкова карта доступна для користувачів

Державна податкова служба поновлює роботу інтерактивних податкових сервісів, зокрема, Інтерактивної податкової карти України.

«ДПС підтримує курс фіскальної децентралізації для забезпечення фінансової незалежності місцевих бюджетів, що посилює спроможність територіальних громад», – повідомила очільниця ДПС Тетяна Кірієнко.

Так, Інтерактивна податкова карта України дає змогу в онлайн-режимі у будь-який час без звернення до органів ДПС отримувати актуальну податкову інформацію щодо агрегованих показників в частині сплачених сум податкових платежів, нарахованих податкових зобов’язань, надміру сплачених сум та суми платежів.

Інформація надається по Україні та у розрізі:

- регіонів;

- територіальних громад;

- видів економічної діяльності;

- податків;

- видів бюджетів;

- систем оподаткування;

- за організаційно-правовими формами;

- типом платника (фізичні та юридичні особи);

- статусом платника (великий, середній, малий бізнес та неприбуткові бюджетні установи).

Податкова карта доступна користувачам на вебпорталі ДПС та у відкритій частині Електронного кабінету.

Оплата послуг з лікування: чи є право на податкову знижку за наслідками 2022 року?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що пунктом 1 розд. XIX Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, що п.п 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 Кодексу набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Станом на 01 січня 2023 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тому податкова знижка за витратами, понесеними платником податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 Кодексу), за наслідками 2022 року платникам податку не надається.

За перше півріччя платники податку на прибуток, які здійснюють діяльність із торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, звітують за оновленою формою податкової декларації

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 31 березня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.03.2023 за № 412/39468, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 13.03.2023 № 130 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 20 лютого 2023 року № 101», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 березня 2023 року за № 451/39507 (далі – Наказ № 101), яким затверджено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Декларація), пов’язані з особливостями оподаткуванням платників податку на прибуток підприємств.

Законом України від 03 листопада 2022 року № 2720-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і статтю 141 Кодексу, доповнено пунктом 141.13, який визначає особливості оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі.

Так, платники податку, які здійснюють діяльність із торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, сплачують щомісяця, не пізніше останнього операційного (банківського) дня поточного місяця, авансовий внесок із податку на прибуток підприємств за кожний пункт обміну іноземної валюти, внесений до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти станом на перше число поточного місяця.

Наказом № 101 Декларацію доповнено додатком ОВ, в якому платники податку, які здійснюють діяльність із торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, розраховують суму таких авансових внесків.

Положеннями пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) передбачено, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З урахуванням зазначеного платники податку, які застосовують особливості оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, мають змогу подати Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – півріччя 2023 року із  відображенням сплачених протягом такого звітного (податкового) періоду сум авансових внесків із пунктів обміну іноземних валют у додатку ОВ до Декларації, та врахувати відповідні суми у зменшення податкових зобов’язань із податку на прибуток підприємств у додатку ЗП до Декларації відповідно до положень пункту 141.13 статті 141 Кодексу.

ЕК для громадян – зручний сервіс ДПС України для фізичних осіб

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. 

Електронний кабінет залишається одним з найпопулярніших сервісів Державної податкової служби України. Адже це найбільш зручний та ефективний спосіб взаємодії з податковими органами. Перевагами Електронного кабінету є те, що він працює на персональному комп’ютері або смарт-пристрої цілодобово в режимі онлайн без встановлення додаткового програмного забезпечення.

В окремому меню Електронного кабінету «ЕК для громадян» об’єднано сервіси для фізичних осіб. В «ЕК для громадян» громадяни отримують доступ до власної особової інформації:

- реєстраційних даних;

- даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- стану розрахунків з бюджетом.

За допомогою Е-кабінету громадяни мають можливість:

- подати заяву для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ф. № 1ДР);

- подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ф. № 5ДР);

- подати податкову декларацію про майновий стан і доходи;

- отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;

- листуватись з органами ДПС;

- подати заяву про включення до Реєстру волонтерів;

- сплатити податки через режим «Стан розрахунків з бюджетом».

Нагадуємо, що увійти до Електронного кабінету можна за посиланням  https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС. Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного  підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. 

До уваги платників ПДВ!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 22.06.20323 набрав чинності Закон України від 29 травня 2023 року № 3123-IX «Про внесення зміни до підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення товарів для потреб виробництва та/або ремонту безпілотних систем» (далі - Закон № 3123). 

Законом № 3123 підрозділ 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено пунктом 95, відповідно до якого тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану в Україні, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України (у тому числі шляхом переміщення (пересилання) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях) у митному режимі імпорту (у тому числі раніше поміщених в інші митні режими) складових (матеріалів, вузлів, агрегатів, устаткування та комплектувальних виробів) безпілотних систем (далі – товари), визначених пунктом 9 прим.27 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, що ввозяться суб’єктами господарювання для використання у власній виробничій діяльності з виробництва та/або ремонту безпілотних систем, що класифікуються у товарних позиціях 8806, 8906 згідно з УКТ ЗЕД.

У разі нецільового використання зазначених товарів платник податку зобов’язаний сплатити суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена при ввезенні на митну територію України таких товарів, а також сплатити пеню відповідно до закону.

На запит контролюючого органу, визначеного підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Кодексу, митний орган за місцем розташування підприємства, яким для виробництва та/або ремонту безпілотних систем ввезено товари, операції із ввезення на митну територію України яких звільнено від оподаткування податком на додану вартість відповідно до цього пункту, надає протягом 10 робочих днів інформацію про обсяги ввезення таких товарів та копії отриманих звітів про результати їх використання.

Звільнення від оподаткування, встановлене цим пунктом, не застосовується до операцій із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів, що мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом та/або визнаної державою-агресором щодо України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з тимчасово окупованої території України, визначеної такою згідно із законом.

Закон № 3123 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 21.06.2023 № 123. 

Функціональні можливості безкоштовного ПРРО від ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на функціональні можливості безкоштовного програмного реєстратора розрахункових операцій (ПРРО) від ДПС.

Так, до функціональних можливостей ПРРО від ДПС відноситься:

- встановлення ПРРО на пристрій, що підтримує відповідну операційну систему(ОС);

- відкриття/закриття/автозакриття зміни;

- формування, реєстрація, видача чеків;

- додавання товарів/послуг у чек з номенклатури вручну;

- друк та відправка фіскальних чеків покупцям на електронну пошту/месенджери;

- ведення довідників номенклатури (імпорт/експорт даних);

- довідник ставок податків;

- використання сканера штріх-кодів;

- додавання штрих-коду марки акцизного податку;

- різні форми розрахунків (готівкова/безготівкова/комбінована);

- оформлення знижки/повернення товару на окремий товар/чек;

- формування та перегляд Х-звіту, Z-звіту;

- відправка Z-звіту до Фіскального сервера контролюючого органу (ФСКО).

ПРРО від ДПС – це легко і доступно, швидко і зручно!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. 

Недотримання коштів, які сьогодні вкрай важливі для підтримки держави і нашої обороноздатності – це той негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітних плат у «конвертах» на економіку нашої країни.

Працівники, які погоджуються одержувати нелегальну заробітну плату, стають заручниками самих себе, адже вони позбавляють себе соціального захисту.

Звісно, кожен сам вирішує – чи жити одним днем чи мати впевненість у майбутньому та бути захищеним.

Поширення такого явища, як не укладені належним чином трудові відносини, призводить до:

- нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);

- ненаповнення фондів соціального страхування;

- ненадходжень до бюджетів податків і зборів, які необхідні для вирішення соціальних потреб громадян, для реалізації програм соціально-економічного розвитку та ін.

Крім втрати у майбутньому пенсійних виплат, у разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, мінімальної заробітної плати.

Податкова служба Дніпропетровщини приділяє особливу увагу легалізації трудових відносин, оскільки заходи, спрямовані на легалізацію найманої праці – це не лише джерело наповнення бюджетів. Це перш за все долі людей, відновлення соціальних гарантій і прав найманих працівників.

Ми працюємо задля того, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в «конвертах», або ж нижче мінімального розміру заробітної плати, позбавляє гідного забезпечення як сьогодні, так і у майбутньому.

З 08.07.2023 оновлений порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 08 липня 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 року № 574 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165» (далі – Постанова № 574).

Постановою № 574 Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, доповнено, зокрема п. 6 прим.1. 

Відповідно до цього пункту у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку на додану вартість (платник) критеріям ризиковості платника податку за результатами інформації та копій документів, поданих платником податку для підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку, або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, наступного робочого дня після дати прийняття такого рішення підлягають автоматичній реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування, якщо одночасно виконуються такі умови:

- реєстрацію таких податкових накладних/розрахунків коригування зупинено на підставі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з рішеннями, прийнятими починаючи з дати останнього включення платника податку в перелік платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку;

- дата подання для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр) таких податкових накладних/розрахунків коригування припадає на період, що не перевищує 180 днів до дати подання інформації та копій документів, за результатами розгляду яких прийняте рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку або рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, операції в таких податкових накладних/розрахунках коригування не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3 та стосовно платника податку відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

- щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 р. № 520;

- у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200 прим.1.3 або 200 прим.1.9 статті 200 прим.1 Податкового кодексу України.

Змінено порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 02.06.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2023 № 208 «Про затвердження Змін до Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків» (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства фінансів № 247 від 15.05.2023) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.05.2023 за № 776/39832) (далі – Наказ № 208).

Наказ опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 02.06.2023 № 52 та розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/78236.html 

Затверджено Порядок ведення Реєстру керівників платників податків – боржників

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що відповідно, зокрема до підпункту 13 пункту 2 розділу I Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» Міністерством фінансів України наказом від 05.06.2023 № 290 (далі – Наказ № 290), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.06.2023 за № 1024/40080, затверджено Порядок ведення Реєстру керівників платників податків – боржників»

З Наказом № 290 можливо ознайомитись на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/78254.html 

До уваги платників акцизного податку!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01 липня 2023 року відновились правила оподаткування, які були змінені чи призупинені до 01.07.2023 та/або до завершення дії карантину, зокрема в частині акцизного податку.

Так, повертаються базові ставки акцизного податку, встановлені підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)*, а саме:

- на бензини моторні, інші нафтопродукти – 213,50 євро за 1000 літрів;

- на важкі дистиляти – 139,50 євро за 1000 літрів;

- на паливо моторне альтернативне – 162 євро за 1000 літрів.

Довідково: * п. 41 підрозділу 5 розділу ХХ Кодексу ‒ «Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, але не довше ніж до 1 липня 2023 року…»

Крім того,скасовується тимчасовий порядок відвантаження спирту етилового для виробництва дезінфекційних засобів.

Також починають застосовуватися до виробників лікарських засобів загальні вимоги щодо особливостей оподаткування, цільового використання та погашення податкових векселів, які встановлені статтею 229 розділу VІ Кодексу при виробництві дезінфекційних засобів, з використанням спирту етилового, який оподатковується за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту.

Торгівля вживаними технічно складними побутовими товарами: як зазначається у фіскальному чеку назва такого товару?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку.

Порядок та форма обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб'єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Форма та зміст розрахункових документів визначена Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2016 року № 13 із змінами та доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за № 220/28350 (далі – Положення).

Розділом ІІ Положення передбачено, що при реалізації товарів (послуг) обов’язковим реквізитом чеку є назва товару (послуги).

Таким чином, фіскальний касовий чек на товари (послуги) визнається відповідним (у частині ідентифікації товару), якщо в ньому зазначена назва товару (послуги).

Кожна модель і модифікація комп’ютерної техніки має основні частини та складові комп’ютера (комплектуючі), а в технічній документації на таку техніку чітко зазначено назву і характеристики кожної з них.

Частина комплектуючих само собою є технічно складними пристроями, а відповідно продаж таких комплектуючих потребує ведення обліку товарних запасів за місцем реалізації всіх товарів та відповідно створення субʼєктом господарювання документів у передбачений законодавством спосіб (абз. 1 п. 44.1 та абз. 1 п. 177.10 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI), що будуть свідчити про походження таких товарів.

Отже, виходячи з цього, назва товару в фіскальному чеку РРО/ПРРО повинна зазначатися так, щоб виконувались одночасно дві умови: назва повинна відображати споживчі ознаки товару та однозначно ідентифікувати товар чи послугу в документообігу суб’єкта господарювання.

Щодо трудових договорів (угод) за сумісництвом

Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Згідно з ч. 2 ст. 21 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Це дозволяє працівникам, крім основного трудового договору, додатково укладати трудові договори (угоди) за сумісництвом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2022 року № 1306 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» визнано такими, що втратили чинність, а саме: 

- постанову Кабінету Міністрів України від 3 квітня 1993 року № 245 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій»;

- постанову Кабінету Міністрів України від 4 березня 2015 року № 81 «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, які переміщуються з районів проведення антитерористичної операції».

Наразі оплата праці за сумісництвом регулюється КЗпП.

Згідно із вимогами ст. 1021 КЗпП та ст. 19 Закону України «Про оплату праці» сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця – фізичної особи.

Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

Додатково повідомляємо, що особа не може виконувати свої трудові обов’язки одночасно (в одні й ті ж години) за основним місцем роботи і місцем роботи за сумісництвом. 

Заповнення податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)

Для зручності та допомоги платникам податків при складанні податкової звітності Державна податкова служба України розробила відеоролик «Заповнення податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)».

Переглянути відеоролик можна тут.

https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/9609.html 

Платники Дніпропетровщини підтримують обороноздатність: з початку року до державного бюджету спрямовано понад 1 млрд грн військового збору

У січні – червні 2023 року до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 1,1 млрд грн військового збору. Надходження виросли на понад 237,8 млн грн, або на 27,3 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Наталя Федаш.

«Офіційне оформлення трудових відносин захищає працівника від негативних наслідків, які виникають у разі «тіньових» заробітків. Використання найманої праці без оформлення є грубим порушенням законодавства про працю. Наймані працівники мають усвідомлювати вимоги чинного законодавства і відстоювати свої конституційні права. Сьогодні сумлінна сплата, зокрема військового збору, – це вагома підтримка нашої обороноздатності!», – зазначила керівник ГУ ДПС.

Наталя Федаш подякувала платникам Дніпропетровської області за відповідальне ставлення до своїх податкових обов’язків. Вона акцентувала увагу, що тільки працюючи і сумлінно сплачуючи податки та збори, ми можемо наблизити нашу Перемогу!

Пільги в оподаткуванні податком на прибуток підприємств для сільськогосподарських товаровиробників

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.

Юридичні особи – сільськогосподарські товаровиробники для цілей оподаткування можуть перебувати на загальній системі оподаткування, що передбачає сплату податку на прибуток підприємств або на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку.

При цьому, суб'єкти господарювання, діяльність яких згідно з КВЕД-2010 відноситься до класів 01.47 (розведення свійської птиці), 01.49 (в частині розведення та вирощування перепелів і страусів) та 10.12 (виробництво м'яса свійської птиці) не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи (згідно із змінами, внесеними до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», який набрав чинності з 01.01.2022, відповідно до п.п. 291.5 прим.1.1 п. 291.5 прим.1 ст. 291 ПКУ).

Для цих сільськогосподарських товаровиробників на загальній системі оподаткування передбачено пільгу в оподаткуванні податком на прибуток підприємств. 

Так, у порядку, встановленому п. 57 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, з 01.01.2022 тимчасово, до 1 січня 2027 року, звільняється від оподаткування прибуток сільськогосподарських товаровиробників, що провадять виключно такі види діяльності згідно з КВЕД-2010:

- клас 01.47 (розведення та вирощування свійської птиці, за виключенням вирощування курей, одержування яєць курей та діяльності інкубаторних станцій з вирощування курей); 

- клас 01.49 (в частині розведення та вирощування перепелів і страусів); 

- клас 10.12 (виробництво м’яса свійської птиці, за виключенням виробництва м’яса курей, витоплювання жиру курей, забою, оброблення та фасування м’яса курей), а також здійснюють діяльність з реалізації власно виробленої (вирощеної) такої продукції (за виключенням м’яса курей).

Презентація цифрової моделі міста!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

В Криворізькій міській раді за головуванням першого заступника міського голови Євгена Удода відбулось обговорення та презентація геоінформаційної системи міста з представниками органів влади, комунальних підприємств та організацій міста. Від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийняв участь начальник Криворізького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Євгеній Кретов.

Створення такої системи в Кривому Розі дозволить порівнювати та оцінювати відповідні території за їх ефективністю використання, природно-екологічним станом, інвестиційним потенціалом та іншими показниками. Надання суспільству необхідної інформації робить управління більш прозорим та зрозумілим для жителів міста.

Геоінформаційна система також, надасть можливість поділитися прогнозом розвитку територій з мешканцями та активно залучати їх до процесу планування.

Зісадання у виконкомі Тернівської районної у місті Кривому Розі ради

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

Нещодавно у приміщенні виконкому Тернівської районної у місті Кривому Розі ради за участі представників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбулось засідання робочої групи з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків та погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, інших соціальних виплат.

На засіданні обговорили питання щодо сплати місцевих податків суб’єктами господарювання та заходи з погашення заборгованості.

Зустріч з платниками податків

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

Днями, в приміщенні Прозорого офісу соціальних послуг Тернівської районної у місті Кривому Розі ради за участі фахівців Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено зустріч з платниками щодо застосування норм податкового законодавства.

Присутнім розповіли про зміни в податковому законодавстві, порядок отримання адміністративних послуг та оформлення трудових відносин з найманими працівниками.

Звернули увагу платників на важливості сплати податків, зборів та платежів до бюджетів та надали відповіді на запитання, які цікавили присутніх.

Спілкування з платниками під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань податкового законодавства

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) повідомляє.

Начальником Криворізької південної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Дмитром Моїсєєвим проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо актуальних питань та змін у  податковому законодавстві.

Під час сеансу платники запитували щодо змін податкового законодавства, в зв’язку з введенням в дію Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно». Цікавились  особливостями застосування мінімального податкового зобов’язання (далі - МПЗ), порядку отримання електронного цифрового підпису,  електронних сервісів, хто може скористатись податковою знижкою, як повідомити податкову службу при оформленні працівника на роботу та інше.

На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

Засідання «круглого столу» з платниками податків

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

В приміщенні Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено засідання «круглого столу» з платниками податків щодо актуальних питань податкового законодавства.

Під час заходу присутнім розповіли про зміни в податковому законодавстві, роботу Електронного кабінету, отримання податкової знижки, дотримання норм законодавства про працю та недопущення до роботи неоформлених працівників.

Також нагадали, що для  комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю податковою службою запроваджено Комунікаційну податкову платформу.

Так, на базі Головного управління ДПС створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua.