Головна / Оголошення / Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує щодо податкового законодавства

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує щодо податкового законодавства

Як користувач ЕДП може розблокувати IP-адресу за межами державного кордону України?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.

Відповідно до п.п. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» із змінами та доповненнями, на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати таких додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.

Для зняття обмежень доступу до офіційного інформаційного ресурсу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) користувачам, які перебувають за межами державного кордону України, рекомендуємо повідомити на електронну скриньку або за зверненням в телефонному режимі (посилання: https://ca.tax.gov.ua/contacts) прізвище, ім’я та по батькові користувача, реєстраційний номер облікової картки платника податків або код ЄДРПОУ та назву юридичної особи зі статичною            IP-адресою, з якої здійснюється доступ до систем.

Зняття обмежень доступу до офіційного інформаційного ресурсу Надавача поширюється на запити користувачів, які перебувають за межами державного кордону України, крім тих, що надходять з IP-адрес недружніх країн.

ПРРО від ДПС – зручність і мобільність

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. 

Безкоштовне програмне рішення ДПС (ПРРО) призначене для проведення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

ПРРО від ДПС застосовний для будь-якого пристрою, що підтримує Windows, Android чи iOS із відповідними версіями. Також для ПРРО від ДПС наявна та функціонує Web-версія.

За допомогою ПРРО від ДПС здійснювати реєстрацію розрахункових операцій та подавати необхідну звітність ПРРО просто і швидко.

Можливості ПРРО від ДПС:

- створення та реєстрація фіскальних чеків на фіскальному сервері ДПС;

- легке додавання товарів та послуг у фіскальний чек;

- друк та відправка фіскальних чеків покупцям на пошту або у месенджери;

- відкриття/закриття зміни;

- службове внесення/службова видача;

- ведення довідників номенклатури товарів;

- експорт/імпорт довідників номенклатури;

- продаж товарів/послуг, відсутніх в довіднику номенклатури;

- використання сканера штрих-кодів;

- використання різних форм розрахунку (готівкова/безготівкова/комбінована (і готівка, і картка));

- просте оформлення знижки на окремий товар або всю суму чека;

- оформлення повернення товарів та чеків повернення;

- формування та перегляд X-звіту;

- формування та перегляд Z-звіту;

- автоматичне або ручне закриття зміни та відправка Z-звіту.

Сучасні та зручні застосунки від ДПС допоможуть платникам без додаткових витрат  дотримуватись вимог податкового законодавства у сфері проведення розрахунків. Вони дають змогу працювати у будь-якій точці надання послуг, використовуючи різні гаджети без необхідності їх переналаштовування.

Інтерфейс ПРРО від ДПС є простим і зрозумілим.

Завантажити та встановити безкоштовне програмне забезпечення ПРРО від ДПС можна на вебпорталі ДПС за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni - rro/.

Керівництва користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha. Крім того, на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/podatkoviy-audit/zastosuvannya-rro-prro/ розміщуються презентаційні, роз’яснювальні та інші матеріали щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.

До уваги платників! На вебпорталі ДПС України розпочав роботу розділ «Онлайн – навчання»

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що на вебпорталі ДПС України розпочав роботу розділ «Онлайн – навчання». У цьому розділі розміщена інформація з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податків, зокрема:

акцизний податок;

податок на майно з фізичних осіб;

єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок);

оподаткування податком на прибуток підприємства;

оподаткування юридичних осіб;

застосування РРО/ПРРО;

робота з погашенням податкового боргу;

трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування;

питання зупинення реєстрації податкової накладної;

сплата податків та єдиного внеску, повернення платежів з бюджету;

перевірки фізичних осіб;

податок на доходи фізичних осіб;

Е – кабінет;

надання електронних довірчих послуг;

надання послуг Контакт – центром;

доступ до даних Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій;

професійний розвиток персоналу;

перегляд рішень територіальних органів ДПС у встановленому законодавством порядку.

Структура навчального розділу мобільна та сфокусована на потребах платників податків.

Скористатись розділом «Онлайн – навчання» можливо за посиланням https://tax.gov.ua/daneryi/onlayn-navchannya.

Електронний кабінет: меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що в приватній частині Електронного кабінету меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника, виділивши їх позначкою. Для цього необхідно обрати облікові дані із запропонованого переліку:

- ідентифікаційні дані;

- реєстраційні дані;

- відомості про керівників;

- присвоєння ознаки неприбутковості;

- дані про реєстрацію платником ПДВ (податок на додану вартість);

- дані про реєстрацію платником єдиного податку;

- дані про реєстрацію платником ЄСВ (єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування);

- відомості з реєстру осіб, які здійснюють операції з товаром;

- відомості про РРО (реєстратори розрахункових операцій);

- інформація про книги ОРО (обліку розрахункових операцій);

- відомості про об’єкти оподаткування;

- інформація про неосновні місця обліку;

- дані про банківські рахунки.

Для перегляду вибраних даних необхідно натиснути кнопку «Переглянути» або перейти на вкладку «Перегляд даних». Вибрані облікові дані можна роздрукувати, натиснувши на кнопку «Друкувати».

Інформація для осіб, які обирають волонтерську діяльність

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. в п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків не включається сума (вартість) благодійної допомоги сума (вартість) благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, у порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», на користь, зокрема членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні. 

У розумінні п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать:

- батьки (якщо вони до досягнення особою повноліття не були позбавлені стосовно неї батьківських прав);

- дід та баба (якщо батьки померли); інший із подружжя (якщо він (вона) не одружилися вдруге);

- малолітні та/або неповнолітні діти; повнолітні діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, до закінчення ними закладів освіти, але не більше ніж до досягнення 23 років;

- повнолітні діти, які не мають своїх сімей;

- повнолітні діти, які мають свої сім'ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття;

- утриманці загиблого (померлого), яким у зв'язку з цим виплачується пенсія.

Набрав чинності Закон України № 2970

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що 28.04.2023 набрав чинності Закон України від 20 березня 2023 року № 2970-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» (далі – Закон № 2970), крім окремих норм Закону № 2970, які наберуть чинності 30.06.2023 і 01.01.2024.

Закон № 2970 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 27.04.2023 № 84.

До уваги платників ПДВ!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відбувається в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (пункт 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України).

У випадку зупинки реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з причин відповідності операцій критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, платнику необхідно керуватися вимогами Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (зі змінами)

Звертаємо увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До уваги платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового

Наказом Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 55, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 за № 480/39536 (далі – наказ № 55), вносяться  зміни до наказу Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2020 за № 1241/35524.

Наказом № 55 удосконалюються форми документів, необхідних для функціонування системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП СЕ), та вносяться деякі зміни до порядку їх заповнення, якими передбачено:

замінити посилання на Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97 «код за КОАТУУ» посиланням на Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад,  затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290 «код територій»;

доповнити акцизну накладну форми «П», розрахунок коригування акцизної накладної форми «П», заявку на поповнення (коригування) залишку пального новою ознакою щодо умови оподаткування – ввезені на митну територію України або вироблені в Україні важкі дистиляти та біодизель, які оподатковуються на умовах, встановлених пунктом 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якщо замовником такого пального згідно з умовами договору є Міністерство оборони України;

доповнити акцизну накладну форми «П» двома новими напрямами використання пального – проведення суб’єктами літакобудування технологічних випробувань виготовлених авіаційних двигунів (уточнення напряму використання пального для суб’єктів літакобудування) та реалізація важких дистилятів та біодизелю відповідно до пункту 44 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу Міністерству оборони України;

в акцизних накладних форми «П» та форми «С», складених до акцизної накладної, показники якої відмінено розрахунком коригування, крім реєстраційного номера реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних першого примірника такої накладної, показники якої відмінено, зазначати також дату її складання;

відобразити зазначені зміни до форм акцизних накладних, розрахунку коригування акцизних накладних форми «П», заявки на поповнення (коригування) залишку пального у Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового (далі – Порядок);

уточнити норми Порядку заповнення форм документів, необхідних для функціонування СЕАРП СЕ, у частині зазначення номера реєстрації транспортних засобів, які є акцизними складами пересувними і здійснюють перевезення пального/спирту етилового, а саме: причепа/напівпричепа як акцизного складу пересувного, з якого/на який пальне/спирт етиловий відвантажується (відпускається)/відвантажується (отримується).

Наказ № 55 набирає чинності через 90 днів з дня його офіційного опублікування, а саме: з 05.07.2023.

Задекларована праця допомагає розвивати бізнес

Маєте власний бізнес? Укладаючи трудові договори з працівниками, ви отримуєте безліч переваг: імідж соціально відповідальної компанії чи підприємця, можливість залучати інвестиції та кращих фахівців, виходити на нові ринки та чесно конкурувати за якістю послуг і ціною. 

Задекларовані працівники задоволені та мотивовані. Вони працюють краще, рідше змінюють роботу, більш ініціативні, ніж незадекларовані працівники.

До уваги платників податку на прибуток підприємств!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 13 березня 2023 року № 130) викладено у новій редакції декларацію з податку на прибуток підприємств. Зазначені накази набрали чинності з 31.03.2023.

На вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_deklar.htm в Реєстрі електронних форм податкових документів розміщені нові формати декларації з податку на прибуток підприємств.

Так, для юридичних осіб встановлено такі формати:

- J0100124 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (з додатками);

- J0100924 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (для інститутів спільного інвестування);

- J0100524 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (для виробників сільськогосподарської продукції).

Для фізичних осіб – підприємців:

-F0100724 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (з додатками)

Звертаємо увагу, що у Реєстрі електронних форм податкових документів дата застосування нових форматів – 01 липня 2023 року.

З 01.07.2023 у реквізиті «Призначення платежу» заповнюємо тільки два обов’язкових поля!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що з метою спрощення процедури заповнення платниками платіжної інструкції Міністерством фінансів України затверджено наказ від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584 (далі – Наказ № 148), який набрав чинності з 01.04.2023.

Наказом № 148 передбачено, що платники під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску з 01 липня 2023 року використовують виключно структурований формат реквізиту «Призначення платежу», який включає заповнення тільки двох обов’язкових полів, а саме «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».

Отже, платники податків з 01.07.2023 поле «Призначення платежу» заповнюють тільки за прикладами, наведеними у Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженому Наказом № 148.

Особливості визначення податкових періодів у сільськогосподарських виробників – платників податку на прибуток підприємств за певних умов

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє. 

Для виробників сільськогосподарської продукції, які у 2022 році перейшли зі спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності на загальну систему оподаткування, не обрали «особливий» річний податковий (звітний) період для податку на прибуток підприємств, який починається з 1 липня 2022 року і закінчується 30 червня 2023 року, та у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за 2022 рік:

- перевищує 40 мільйонів гривень – у 2023 році застосовуються такі податкові (звітні) періоди для податку на прибуток підприємств як календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік.

- не перевищує 40 мільйонів гривень – у 2023 році застосовується річний податковий (звітний) період, який починається з 1 січня і закінчується 31 грудня 2023 року.

Більш детальніше про особливості визначення податкових (звітних) періодів для платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками сільськогосподарської продукції – в Інформаційний листі ДПС № 3/2023 за посиланням http://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/671480.html.

Оновлено довідник типів об'єктів оподаткування для подання повідомлення за формою № 20-ОПП

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html станом на 24.04.2023 розміщено оновлений Довідник типів об'єктів оподаткування, який налічує 451 об’єкт оподаткування. 

Довідково: відповідно до Порядку повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність повідомлення за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Форма вказаного повідомлення передбачає заповнення типу об'єкта оподаткування.

Заява про включення до Реєстру волонтерів тепер також у ЕК «Для громадян»

Подання заяви про включення до Реєстру волонтерів в електронній формі в Електронному кабінеті можливо у режимі «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян» або у «Введення звітності» режиму «Додатково».

Для подання заяви потрібно:

- пройти ідентифікацію,

- увійти до особистого кабінету,

- обрати режим «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян»

або

- заповнити форму F1308302 у «Введення звітності» з режиму «Додатково»,

- підписати та надіслати заяву до контролюючого органу.

На сьогодні зареєстровано понад 4 тисячі волонтерів.

З 01 травня 2023 року звітуємо за новою формою податкової декларації

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.04.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28 грудня 2022 року № 463 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 січня 2023 року за № 60/39116 (зі змінами) (далі – Наказ № 463).

Відповідно до Наказу № 463 у новій редакції, зокрема затверджено зміни до форм:

- податкової декларації з податку на додану вартість;

- уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість.

Застосування нової форми для податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженої наказом Мінфіну № 463, починається з 01 травня 2023 року –, тобто декларація подається починаючи із звітного (податкового) періоду за квітень 2023 року.

Також, починаючи з 01 травня 2023 року, за новою формою подається уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.

Нагадуємо, що з 01 квітня 2023 року застосовуються нові форми податкових накладних та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до податкових накладних, затверджені Наказом № 463, які з вказаного періоду платники зобов’язанні реєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (у тому числі і податкові накладні та розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до таких накладних, які складені до 01.04.2023 та не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних).

До уваги платників податків, які у своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій

Питання  обмеження розрахунків готівкою між фізичними особами та фізичними особами – підприємцями із суб’єктами господарювання встановлюються і регулюються Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148). 

Також зазначеним положенням визначається Порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі – установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі – фізичні особи – підприємці) (далі разом у тексті – суб’єкти господарювання), фізичними особами. 

Відповідно до пункту 6 розділу ІI Положення № 148 суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами: 

1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) гривень включно; 

2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) гривень включно. 

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується. 

Обмеження, встановлене в пункті 6 розділу II цього Положення, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою платіжного інструменту. 

Також пунктом 7 розділу ІI Положення № 148 визначено, що фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою: 

1) із суб’єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50000 (п’ятдесят тисяч) гривень включно. 

Платежі на суму, що перевищує 50000 гривень, проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки; 

2) між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) гривень включно. 

Платежі на суму, яка перевищує 50000 гривень, здійснюються шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення та/або переказу коштів на рахунки. 

Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що оскільки пункти 6 та 7 розділу ІІ Положення № 148 визначають обмеження лише для готівкових розрахунків, то суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки у безготівковій формі за допомогою електронних платіжних засобів (POS-термінал, інтернет-еквайринг) протягом одного дня за одними або кількома платіжними документами з фізичними особами та фізичними – особами підприємцями без обмежень суми протягом одного дня. 

 «Калькулятор податку на майно» – новий сервіс ДПС

Державною податковою службою України розроблено новий сервіс – «Калькулятор податку на майно». 

Він надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб.

Крім того, новий сервіс сприятиме підвищенню обізнаності громадян та якості сплати податку на нерухоме майно. 

«Калькулятор податку на майно» розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України (https://tax.gov.ua) у блоці «Е-СЕРВІСИ».

 Нагадування для ФОП – платників єдиного податку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.

Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді.

Звертаємо увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 20 грудня 2022 року № 447 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 405», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2022 року за № 1658/38994 (далі – Наказ), внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 405 «Про затвердження типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, та Порядку її ведення».

Наказом внесені зміни до типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, та до Порядку ведення типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість.

Співпраця у напрямі забезпечення оформлення роботодавцями трудових відносин з працівниками

В умовах війни держава всі свої можливості спрямовує на забезпечення обороноздатності країни, боєздатності Збройних сил України та соціальний захист наших громадян. Для цього необхідна підтримка кожного громадянина у вигляді сплачених податків та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за кожного працівника.

Державна податкова служба України та Державна служба України з питань праці об’єднали свої зусилля задля забезпечення оформлення трудових відносин роботодавців з працівниками, сплати податків та єдиного внеску. З цією метою постійно здійснюється моніторинг кількості найманих працівників та відповідність їх кількості обсягам господарської діяльності.

У ході моніторингу ідентифікуються роботодавці, які мають високий ризик використання незадекларованої праці.

Звертаємо увагу, що відповідальність за використання праці одного неоформленого працівника може складати до 201  тис. гривень.  А це більше суми заробітної плати працівника на рівні мінімальної (6700 грн) зі сплатою всіх податків та зборів за 2 роки роботи.

Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!

Той, хто не платить податки – не підтримує наших захисників!

У разі виникнення питань про те, як правильно оформити працівника на роботу чи з інших питань щодо трудових відносин, можна:

залишити запит на консультативну підтримку за посиланням: 

або за допомогою сервісу онлайн-консультування «інтерактивний інспектор».

Додаток розрахунку МПЗ є невід’ємною частиною податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578, яким затверджено форми податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, внесено зміни, зокрема, декларацію доповнено Додатком 3, який дозволяє відобразити розрахунок мінімального зобов’язання за податковий (звітний) рік.

Відповідно до затвердженої форми податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи Додаток 3 є невід’ємною частиною податкової декларації. Позитивне значення МПЗ, розраховане у додатку 3, переноситься до рядка 4 графи 7, сумується з податковими зобов’язаннями за І квартал (рядок 5 графи 7). Таке сумарне значення є загальним податковим зобов’язанням по єдиному податку четвертої групи.

Враховуючи зазначене, до уточнюючої декларації платника єдиного податку необхідно додавати усі передбачені додатки (Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік, Відомості про наявність земельних ділянок) (пункт 297 прим.1 .8 статті 297 прим.1 Податкового кодексу України).

До уваги платників єдиного внеску!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області щодо змін для платників єдиного внеску у формі Розрахунку «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу» та додатку 2 до цього Розрахунку (далі – Д2) нагадує.

Міністерством фінансів України наказом від 04.07.2022 № 189 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.07.2022 за № 804/38140 (далі – Наказ № 189), враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 25.07.2022 № 215 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 04 липня 2022 року № 189», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.07.2022 за № 835/38171 (далі – Наказ № 215, було приведено у відповідність та викладено в новій редакції Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та внесено зміни до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 111/26556.

Внесено зміни до розділу І Розрахунку «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу» в частині доповнення цього розділу новими рядками 1.6, 2.6, 3.7, 4.4, 6.4, що дозволить роботодавцям відображати суми нарахованої заробітної плати за найманих працівників, яких було призвано на військову службу до Збройних Сил України у період мобілізації,  які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення.

У відповідних рядках розділу ІІ Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу та на суми допомоги жінкам-військовослужбовцям у зв’язку з вагітністю та пологами в розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби)» уточнено стосовно допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами жінкам-військовослужбовцям.

У Д2 усунено дублювання назви у двох послідовних комірках «з початку року» та змінено назву в одній із комірок на «з початку кварталу».

Сповіщення про корупційні прояви

Шановні громадяни!

Повідомити про корупцію можна наступним чином, зокрема:

- із використанням засобів поштового зв'язку на адресу: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8;

- на офіційну електронну адресу Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції upzvk@tax.gov.ua;

- до сервісу “Пульс”: електронна скринька idd@tax.gov.ua;

- засобами телекомунікацій, за багатоканальним номером телефону 0 800 501 007 обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі: фізичним особам - напрям “5”, працівникам органів ДПС - напрям “7”;

- у письмовому вигляді через працівників Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції ДПС;

- безпосередньо телефоном працівнику Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції ДПС.

Робоча нарада з головами сільських, селищних громад Криворіжжя

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

Днями, в приміщенні Криворізької райдержадміністрації відбулась робоча нарада з головами сільських, селищних, міських громад району та контролюючих органів Криворіжжя.

Від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в нараді прийняли участь начальник Криворізького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Євгеній Кретов та начальник Апостолівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Валентина Бойко.

Учасники засідання обговорювали зміни, що були внесені до Податкового Кодексу України, щодо впровадження мінімального податкового зобов’язання (далі - МПЗ). Ці зміни стосуються як платників податків, так і органів місцевого самоврядування, адже його сплата впливатиме на дохідну частину місцевого бюджету

Мета введення МПЗ – зменшити втрати бюджету через ухилення від оподаткування шляхом детінізації аграрної діяльності та сприяти отриманню додаткових надходжень до місцевого бюджету, тож громади мають бути зацікавлені у виявленні таких земель.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань податкового законодавства

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

Начальником Криворізької південної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Дмитром Моїсєєвим проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо актуальних питань та новацій податкового законодавства.

У відкритому діалозі платники запитували щодо порядку отримання електронного цифрового підпису, заповнення нових форм декларацій, електронних сервісів, застосування мінімального податкового зобов’язання (далі - МПЗ), як повідомити податкову службу при оформленні працівника на роботу та інше.

На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

Засідання «круглого столу» з платниками податків

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

В приміщенні Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено засідання «круглого столу» з платниками податків щодо актуальних питань податкового законодавств.

Під час заходу присутнім розповіли про визначення мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб, отримання податкової знижки, дотримання норм законодавства про працю та недопущення до роботи неоформлених працівників.

Також нагадали, що для  комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю податковою службою запроваджено Комунікаційну податкову платформу. Так, на базі Головного управління ДПС створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua.