Головна / Довідник споживача / Ринок металопластикової продукції

Ринок металопластикової продукції

Ринок віконної продукції в Україні продовжує зростати. На сьогодні в Україні нарахо­вують кілька тисяч дрібних та середніх фірм, які випускають металопластикові, дерев'яні, алюмінієві та комбіновані вікна. Це дає підстави вва­жати, що у кількісному плані цю проблему вирішено. Тепер головним чином йде боротьба суб’єктів господарювання цієї сфери діяльності за масового покупця. Критерієм про­дажу є показник ціни та якості продукції.

Однак, не всі фірми можуть запропонувати мешканцям міста-споживачам дійсно якісний товар за помірну ціну. Це призводить до виникнення проблем під час купівлі металопластикових конструкцій та їх монтажу, дискредитує в очах споживачів саму ідею встановлення сучасних вікон.

У скаргах громадян на суб’єктів господарювання виявляються такі обставини, як:

  • порушують строки виконання замовлення (договору);
  • поставляють дефектну чи фальсифіковану продукцію або продукцію неналежної якості;
  • здійснюють монтаж (установку) металопластикових виробів чи дверей з порушенням вимог нормативних документів;
  • неналежно реагують на вимоги споживачів щодо усунення виявлених недоліків продукції в період гарантійного терміну;
  • не приймають звернення громадян або в установлені строки не надають відповіді, чим порушують законодавство про захист прав споживачів, про звернення громадян.

Є випадки нетактовної поведінки, як суб’єктів господарювання, так і їх працівників.

Турбує те, що деякі суб’єкти господарювання, користуючись довірою громадян похилого віку, недостатнім рівнем їх знань, неналежним станом здоров'я, використовують практику нечесної підприємницької діяльності, а саме пропонують привабливі умови виконання замовлення (різноманітні знижки), спонукають громадян надати згоду на миттєве оформлення споживчого кредиту. Є факти, коли кредитні договори оформляються безпосередньо на дому у цих городян або особистим автотранспортом деякі суб’єкти доставляють пенсіонерів до фінансової установи (банку).

З аналізу договорів, які укладались між суб’єктами господарювання і споживачами, встановлено, у договорах зазначається тільки доставка (поставка) виробів. Інформацію про зобов’язання виконавця з установки виробів споживачі отримують лише в усній формі, що унеможливлює у подальшому виставлення претензій виконавцю щодо термінів та якості виконання монтажу.

У договорах не зазначено та не узгоджено підписом замовників вид виробів (модель, артикул), ескізи (малюнки), матеріали (тип профілю, кількість повітряних камер, склопакет, фурнітура, москітні сітки тощо), виміри, колір виробів тощо.

Під час оформлення договору щодо замовлення продукції необхідно уважно вивчити всі пункти договору та отримати від підприємця розрахунковий документ щодо оплати за послуги.

Під час отримання продукції складається акт прийому – передачі із зауваженнями або підписується споживачем, якщо у нього відсутні претензії до виконаної роботи.