Головна / Довідник споживача / Скільки коштує БЕЗКОШТОВНЕ сервісне обслуговування?

Скільки коштує БЕЗКОШТОВНЕ сервісне обслуговування?

В сучасному світі важко представити собі життя без побутової техніки, яка покликана полегшити та урізноманітнити життя пересічного споживача. Гарна побутова техніка є також і атрибутом інтер’єру. Однак як правильно зорієнтуватися, коли на споживчому ринку реалізується понад 100 торговельних марок, а на території тільки нашого міста більше 300 підприємців займаються реалізацією побутової техніки? На це питання однозначно не дасть відповіді навіть підготовлений спеціаліст.

Звертаємо особливу увагу нашого споживача на такий обов’язковий атрибут побутової техніки, як гарантійний термін, оскільки останнім часом до виконкому Криворізької міської ради надходять звернення з питання виходу з ладу побутової техніки протягом безкоштовного сервісного обслуговування, термінів ремонту та умов доставки продукції до сервісу тощо.

І такі скарги, нажаль, є непоодинокими…

Тому спочатку спробуємо розібратись, що таке гарантія, а що ж таке безкоштовне сервісне обслуговування?

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

Гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.

Тобто, це той термін, під час якого у разі виходу з ладу товару споживач зможе вимагати його ремонту, або заміни на інший чи повернення коштів (у разі виявлення істотних недоліків).

Що таке безкоштовне сервісне обслуговування, ми, нажаль, однозначної відповіді на це питання знайти так і не змогли.

В результаті проведеної роботи спеціалістами відділу встановлено, що в жодному нормативно-правовому акті України відсутнє поняття "безкоштовного сервісного обслуговування", а також процедура його здійснення. Тому і виникає колізія, коли рекламуючи зазначене сервісне обслуговування, кожен виробник самостійно, на свій розсуд, визначає його умови здійснення.

Якщо керуватися інформацією виробників техніки, то, наприклад, компанія ARDO встановлює гарантійний термін на виріб 1 рік від дати продажу товару і додатково до 4х років сервісного обслуговування (в залежності від категорії товару). Сервісне обслуговування протягом 2-го – 5-го років після продажу включає в себе безкоштовну роботу, а також заміну двигунів і компресорів холодильників. Інші запчастини оплачує споживач.

Відповідно до гарантійних зобов’язань та умов безкоштовного сервісного обслуговування компанії Samsung, виробник забезпечує безкоштовне сервісне обслуговування своєї продукції впродовж 36 місяців з дня продажу виробу та несе гарантійні зобов’язання впродовж 12 місяців від дня продажу за відсутності порушень умов. Під безкоштовним сервісним обслуговуванням розуміється цілком безкоштовне для споживача усунення недоліків (дефектів) виробу, що виникли з вини "Виробника", але за умови дотримання умов гарантії.

Підсумовуючи вищевизначене, робимо висновок, що гарантія – це законодавчо закріплений термін, що визначає строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг, а сервісне обслуговування – ініціатива виробника, метою якої є залучення більш широкого кола покупців, якість якого не завжди відповідає бажаному або обіцяному, при цьому без права на обмін товару або повернення коштів у разі виявлення недоліків.

Як визначити терміни гарантії та сервісного обслуговування?

Відповідно до чинного законодавства, вся побутова техніка, що реалізується на споживчому ринку міста, повинна мати оригінальні гарантійні талони встановленої форми. Гарантійний талон в обов’язковому порядку повинен містити назву товару, дату його продажу, найменування організації-продавця та його печатку. В такому талоні обов’язково визначається гарантійний термін (термін гарантійного обслуговування, гарантійне зобов’язання), строк служби, а за ініціативи виробника може бути вказаний і термін додаткового (безкоштовного) сервісу та його умови.

Про сертифікати додаткового сервісу…

Поширеним явищем серед продавців складно побутової техніки є пропонування всіляких "Програм додаткового сервісу" шляхом придбання споживачем Сертифікатів додаткового сервісу (екстра – сервісів, тощо) різного терміну дії.

Гарним прикладом є факт, коли купуючи продукцію з сервісною підтримкою, деякі магазини пропонують споживачеві додатково придбати вказаний сертифікат на обслуговування техніки, в якому зазначається, що магазин буде безкоштовно ремонтувати придбаний Вами товар протягом певного періоду часу.

Виникає справедливе питання: навіщо купувати такий документ у продавця, якщо виробником вже передбачено додатковий сервіс (наприклад 36 місяців) та ще й безкоштовно?

Тому, перед тим, як придбати товар, все ж таки рекомендуємо пересвідчитись, що йому намагаються продати: чи то товар з повною дворічною гарантією, або ж товар з однорічним гарантійним терміном та 1 роком сумнівного "безкоштовного сервісного обслуговування"?

Хоча вибір робити самому споживачеві…