Головна сторінка / Новини / Суспільство / Про громадські слухання

Про громадські слухання

Про громадське слухання з питання обговорення проекту регуляторного акту – проекту рішення міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік» та аналізу його регуляторного впливу

13.03.2018 у приміщенні виконкому Інгулецької районної у місті ради відбулося громадське слухання з питання обговорення проекту регуляторного акту – проекту рішення міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік» та аналізу його регуляторного впливу. В обговоренні взяли участь 74 громадянина, представники органів місцевого самоврядування: управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради, виконкому Інгулецької районної у місті ради та управління державної фіскальної служби у Дніпропетровській області. Розробка вказаного проекту у І півріччі 2018 року була включена до плану діяльності міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік (рішення міської ради від 22.11.2017 №2205, оприлюднено в міській комунальній газеті «Червоний гірник» та на офіційних веб-сторінках Криворізької міської ради та виконкому Інгулецької районної у місті ради.

Цілі прийняття проекту: установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у місті Кривому Розі (у тому числі на території Інгулецького району), відповідно до вимог Податкового Кодексу.

Учасникам громадського слухання доведено до відома, що одним із вагомих джерел надходжень до бюджету Інгулецького району в 2018 році є податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, питома вага якого в загальному обсязі надходжень районного у місті бюджету складає 26,8 % або 2 808,0 тис. грн.

В розрізі підвидів податку заплановано отримати:

  • - 66,4 тис. грн. по Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченому юридичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості;
  • - 9,6 тис. грн. по Податку, сплаченому фізичними особами, які є власниками об’єктів житлової нерухомості;
  • - 52,0 тис. грн. по Податку, сплаченому фізичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості;
  • - 2 680,0 тис. грн. по Податку, сплаченому юридичними особами, які є власниками об’єктів нежитлової нерухомості.

За 2017 рік фактично отримано податку на нерухоме майно в сумі 2 377,5 тис. грн.

В рамках рішення Криворізької міської ради від 27.06.2017 № 1775  «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2018 рік» в місті діють критерії належності об’єктів житлової та нежитлової нерухомості до зональності:

            І зональність – (приваблива) – це об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, що розташовані в загальноміських та районних центрах у районах міста, що виконують функції житла, відпочинку, об’єктів побутового та комунального обслуговування, культури, науки, охорони здоров’я, спорту, торгівлі, побуту, ресторанного господарства, транспорту, торгівлі, зв’язку, з громадської, історико-культурної, ділової діяльності.

            ІІ зональність – зручна, на території якої об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані в житловому районі міста, біля магістральних вулиць і доріг загальноміського значення, із забезпеченістю населення інфраструктурою, різноманітною та зручною транспортною розв’язкою.

            ІІІ зональність – інша, на якій об’єкти житлової та нежитлової нерухомості (що розташовані на території Інгулецького району, не віднесено до І та ІІ зональностей).

            В  Інгулецькому районі визначено перелік вулиць, віднесених до певної зональності.

У відповідності до статті 266 Податкового Кодексу України база оподаткування об'єкта/об’єктів житлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

  • - для квартири/квартир не залежно від їх кількості на 60 кв.м.;
  • - для житлового будинку/будинків не залежно від їх кількості на 120 кв.м

для різних типів об'єктів житлової нерухомості, у т.ч. їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у т.ч. їх часток) на 180,0 кв.м.

З метою зменшення податкового навантаження запропоновано пільгу в розмірі 100% для господарських (присадибних) будівель  – допоміжних (нежитлових) приміщень, до яких належать господарчі споруди (сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції), які перебувають у власності пенсіонерів. Зазначена пільга з податку не застосовується до об'єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються в підприємницькій діяльності).

Зважаючи на соціальну значимість, забезпечення рівного підходу до всіх платників податків запропоновано ставки податку:

  • - на житлову нерухомість:

 для юридичних осіб ставку залишено на рівні 2018 року в розмірі від 1,01%, 1,0%, 0,99%  від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування залежно від місця розташування об’єкта нерухомості;

для фізичних осіб0,21%, 0,2%, 0,19% відповідно, порівняно з 2018 роком збільшено на 0,1%.

  • - на нежитлову нерухомість, як для фізичних та юридичних осіб у розмірі 0,51%, 0,5%, 0,49% залежно від місця розташування (зональності) об’єкта нерухомості (тобто порівняно з 2018 роком збільшено для юридичних осіб на 0,2%, для фізичних осіб – 0,4%), окрім будівель для лікарень та оздоровчих закладів; музеїв та бібліотек; будівель спеціалізованих начальних закладів.

Для будівель спеціальних навчальних закладів для дітей з особливими потребами, метрологічних станцій, обсерваторій – ставку у розмірі від 0,09% до 0,11%.

            Оскільки від членів територіальної громади, які мають нерухоме майно на території Інгулецького району не надходили пропозиції по зміні критерій щодо належності об’єктів житлової та нежитлової нерухомості або переліку вулиць, тому планується проектом рішення регуляторного акту на 2019 рік залишити критерії та вулиці певної зональності у тій же редакції.