Головна / Довідник споживача / Послуги хімчистки

Послуги хімчистки

Хімчистка - заклад, який покликаний спрощувати нам життя і надавати якісні послуги. Утім, іноді ми залишаємося незадоволені її роботою. Предметом розчарування є низький рівень сервісу, прострочений термін повернення речей чи непривітний персонал. Гірше, коли результатом візиту до хімчистки стають безповоротно зіпсовані речі та втрачені гроші.

У більшості випадків виникає спірне питання між замовником послуг та виконавцем робіт щодо втрати якості речі. Зазначаємо, тільки незалежний експерт може визначити причину її псування чи пошкодження: використовувались неякісні або несумісні з тим типом тканини хімікати, був порушений процес чищення чи інформація на ярлику не відповідає дійсності.

Хто винен і як захистити себе від подібних ситуацій?

Поради тим, хто хоче почистити, перефарбувати речі

Пропонуємо розглянути низку практичних порад,  які допоможуть захистити  права споживачів у стосунках з недобросовісними працівниками хімчисток.

Порада перша. Будьте уважні до дрібниць та наполегливі у той момент, коли здаєте речі до хімчистки.

Під час прийняття речі працівник хімчистки повинен її оглянути та попередити про можливі наслідки після обробки (усадку, проявлення прихованих дефектів, втрату якості матеріалів оздоблення, фурнітури тощо). Хороший спеціаліст, який приймає річ на хімічну чистку, повинен зразу визначити неякісний матеріал, несумісність маркування з дійсністю («ліві» ярлички зі знаками догляду) і повідомити про це замовника або взагалі відмовитись від виконання робіт. Якщо у майстерні прийняли річ, то повинні нести відповідальність за свою роботу.

Вкрай ретельно поставтеся до заповнення квитанції (договору) про надання послуг. Пам'ятайте – це єдиний документ, що залишиться у Вас та зможе, в разі чого,  слугувати доказом на Вашу користь.

Наполягайте на тому, щоб він чітко описав стан речі та зазначив, наприклад, кількість плям, ґудзиків, наявність додаткових аксесуарів тощо.

Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі. Тут працівники хімчистки дуже часто хитрують, зазначаючи завищений ступінь. Це дає можливість оцінити річ у копійки, що й будуть відшкодовані вам в разі завдання шкоди. 

Пам'ятайте, що є лише чотири ступеня зносу:

·        10 відсотків (вироби, які не були у вжитку, без пошкодження волокон і забарвлення); ·        30 відсотків (вироби малозношені із незначним забрудненням, що не піддавалися раніш пранню, хімічній чистці або перефарбування, не мають пошкодження волокон і поривів);

  • 50 відсотків (вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі, із збитим ворсом, потерті, з невеликими поривами та штопанням, із значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали);

·        75 відсотків (вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покров, пошкодження шкіряної тканини). Разом із відсотком зносу в квитанції (договорі) зазначається вартість прийнятої речі, яка установлюється за погодженням сторін або на підставі підтвердних документів. 

Простежте, щоб у квитанції було чітко вказано дату повернення вам речі. Це дасть право вимагати від хімчистки сплати пені в разі прострочення терміну надання послуг (розмір пені відповідно до п. 5 ст. 10 Закону «Про захист прав споживачів» становить 3 відсотки від вартості послуг за кожен день затримки).

Щоб не доходило до спірних моментів, то замовнику необхідно бути дуже уважним до кожної деталі, які записують працівники хімчистки до квитанції. Наприклад, якщо у квитанції (договорі) друкованими літерами зазначено: «клієнт попереджений, що хімчистка не відповідає за дефекти, що виникли в результаті неякісного виготовлення речі, відсутності маркування або її недостовірність». У цьому випадку добитися компенсації за зіпсовану річ буде майже неможливо. Тому, потрібно уважно вивчати інформацію, під якою ставите підпис. Поспіх і неуважність можуть дорого коштувати.

 

Порада друга. Будьте активні, відстоюючи свої права.

Коли забираєте річі з хімчистки, огляньте їх одразу  у присутності працівника хімчистки. Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються з вашими зауваженнями, в першу чергу зверніться до адміністрації закладу. Вся інформація щодо підприємства (в тому числі, адреса, за якою можна знайти керівництво, контактні телефони) повинна міститися в «Куточку споживача». Останній, як правило, розміщено на видному та в легкодоступному місці. До керівництва краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. Це продемонструє серйозність ваших  намірів і дасть зрозуміти, що ви готові відстоювати свої права. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі (копія документу, що засвідчує вартість речі, копія довідки щодо оціночної вартості речі тощо).

Відшкодувати збитки допоможе Закон України «Про захист прав споживачів», згідно п.9 ст.10 якого виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).

 

Нагадуємо, вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документу (квитанції, договору), який засвідчує факт замовлення роботи (послуги).