Головна сторінка / Новини / Суспільство / Інформаційна зустріч з питань захисту прав споживачів

Інформаційна зустріч з питань захисту прав споживачів

31.01.2018 16:01

31.01.2018 у приміщенні комунальної установи «Територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян № 1» (вул.П.Мирного,9) організовано та проведено інформаційну зустріч з питань захисту прав споживачів у сфері отримання житлово-комунальних послуг». Постійне підвищення правової обізнаності людей похилого віку залишається актуальною метою відділу розвитку підприємництва виконкому районної у місті ради. Слухачів повідомлено про зміни у чинному законодавстві щодо житлово-комунальних послуг. Наголошено, що закон «Про житлово-комунальні послуги» дозволить прискорити уже розпочатий процес становлення ринку професійних управителів, що надасть підстави для прийняття Кабміном очікуваного для галузі Типового договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком та врегулювати інші, не менш важливі питання у цій сфері. У співвласників багатоквартирних будинків буде достатньо інструментів для вибору управителя та обов'язкового укладення з ним договору. Крім того, закон передбачає впровадження з 2019 року професійної атестації управителя, або щонайменше одного фахівця, що працює в його штаті, за професією «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)». Чому створення ринку управителів є таким важливим? Тому що, вони конкуруватимуть між собою ціною та якістю послуг. Виграє споживач! Відтепер, споживач буде самостійно укладати договори з виконавцями послуг на вигідних для себе умовах! Законом чітко визначено істотні умови договорів, а також обов’язки виконавців послуг та споживачів. Згідно закону всі багатоповерхівки будуть оснащені лічильниками. Пригадаймо, що прийнятий Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» зобов’язує операторів мереж встановити будинкові лічильники тепла до 02 липня 2018 року, а гарячої та питної води до 02 липня 2019 року. Але, споживач буде відшкодовувати його вартість. Також, передбачається можливість встановити лічильники і співвласникам. Є ще одне нововведення: квартирні лічильники будуть використовуватись лише для розподілу показань будинкового лічильника. Прозорий розподіл показів будинкового лічильнику означає оплату послуг споживачами лише за фактично спожитий обсяг послуги. Закон «Про житлово-комунальні послуги» встановлює чітку методику формування ціни. Плата виконавцю послуги включатиме: плату за спожитий обсяг послуги згідно з встановленими тарифами; плату за абонентське обслуговування, граничний розмір, якої визначається Кабміном, та плату за обслуговування внутрішньобудинкових систем будинку, яка визначається договором між постачальником та співвласниками. Закон запроваджує прозорі відносини на ринку житлово-комунальних послуг, зокрема, передбачає пеню для населення за несвоєчасну оплату ЖКП у розмірі до 0,01% щодня від суми боргу. І це справедливо – за спожиту послугу потрібно заплатити, принаймні тому, що люди які її надали, мають отримати заробітну плату. Але, передбачається і відповідальність іншої сторони у вигляді обов’язку здійснити перерахунок плати за комунпослуги, якщо споживач їх не отримав, чи отримав у неповному обсязі або неналежної якості, а також сплата неустойки.  І нарешті, споживачі отримають субсидії в грошовій формі.  Також, даний закон впорядковує відносини споживачів з виконавцями послуг щодо поводження з побутовими відходами. Поступово рухаємося до роздільного збору відходів, раціонального їх використання, а у разі потреби – правильного захоронення. Якщо, прийдемо до ефективного сортування корисних компонентів, побутові відходи перестануть бути сміттям, а стануть товаром. Ми перестанемо забруднювати природу навколо нас і отримаємо додаткові джерела сировини чи енергії. Це знову ж таки, в свою чергу, стимулюватиме роздільний збір та призведе до зменшення вартості вивозу відходів для споживачів. Це ще одна можливість для людей платити за комунпослуги менше!

Наприкінці заходу,  обговорювалися актуальні питання та приклади щодо випадків ведення нечесної підприємницької практики у сфері надання побутових послуг по виконанню ремонтних робіт помешкань громадян та з виготовлення і монтажу металопластикової продукції.