Для чого потрібен покупцю чек?
Треба бути грамотним та завжди захищеним споживачем», – але про це ми, згадуємо тільки тоді коли заплатимо за неякісний товар чи послугу. Для того, щоб швидко реагувати в такій ситуації необхідно пам‘ятати найпершу пораду споживачам: завжди необхідно зберігати документи, що підтверджують факт купівлі-продажу (замолення).
Не маючи таких документів в своєму розпорядженні, громадяни свідомо позбавляють себе права на державний захист.
Чому це так важливо?
Законом України «Про захист прав споживачів» визначено, що всі вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа. Якщо будуть документальні докази, тим більше шансів на успіх матимете споживач товарів (робіт, послуг) для відстоювання своїх прав.
Чи має право продавець на ринку відмовити покупцю у видачі чеку?
У разі, якщо продукти харчування або непродовольчі товари купуються на ринку, споживач має право вимагати від продавця товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначаються: найменування суб'єкта господарювання, ряд та номер торгівельного місця на ринку, найменування товару, ціна товару, дата продажу, прізвище і ініціали продавця та його підпис.
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
Якщо продавець відмовляється видати чек, то краще утриматися від покупки та придбати той же товар у іншого продавця.
Якщо придбання продукції виявилося не вдалим?
Як правило люди, що попадають у конфліктну ситуацію, обвинувачують у виниклій проблемі протилежну сторону. Кожна зі сторін жадає власної перемоги і поразки свого опонента.
Перший крок при виникненні конфлікту між споживачем і продавцем товарів чи послуг – це переговори, спроба вирішити проблему мирним шляхом.
Другий крок – бажано викласти свої вимоги у письмовій формі з посилання на законодавчі акти. Обов’язково слід додати до заяви копії розрахункових документів.
Також до суб'єкта господарювання можна звернутися через «Книгу відгуків і пропозицій», яка повинна бути розміщена у «Куточку споживача», на видному, доступному місці.
Як показує досвід, більшість продавців задовольняють законні права споживачів.
Якщо в результаті проведення таких переговорів сторони не прийшли до вирішення конфлікту?
В даному випадку сторони завжди можуть звернутися до спеціаліста з питань захисту прав споживачів відділу розвитку підприємництва виконкому Інгулецької районної у місті ради за тел.21-09-98, який допоможе вирішити цей конфлікт відповідно до законодавства про захист прав споживачів.
Проте в будь-якому разі при зверненні до спеціаліста споживачу необхідно:
- чітко сформулювати питання, на які він хоче отримати відповіді;
- зробити копії всіх документів, що стосуються справи.
Наприклад, у випадку виникнення конфлікту між споживачем та продавцем (виробником, виконавцем) при придбанні товарів (робіт, послуг) споживачу необхідно мати документ, що встановлює факт купівлі, містить дані про дату купівлі, ціну, відомості про продавця (виробника, виконавця), тобто чек, паспорт виробу чи гарантійний талон.
Тому, у всіх випадках звертаємо увагу: що б ви не купували чи замовляли, у тому числі на ринку, вимагайте чек!